miercuri, 4 septembrie 2013

Sus, pe Acoperisul Romaniei - Vf. Moldoveanu 2544 m

Scurt raid prin M-tii Fagaras
Am plecat la drum exact cand se anuntau ploi in Fagaras. Dar cand nu se anunta ploi in Fagaras? Pai, prin septembrie cica vremea e mai stabila in acesti munti. Dar atunci nu prea am liber si nu poti sa ajungi asa usor ca in concediu. Asa am plecat la mijlocul lui august, in ciuda avertismentelor meteo de vreme nefavorabila. Am ales sa incepem ascensiunea pe Vf. Moldoveanu plecand din orasul Victoria -Valea Vistei - Portita Vistei Mari -Vf. Vistea Mare =2.527 m - Vr. Moldoveanu = 2.544 m. Zis si facut. Plecam cu masina la 6.30 din Bucuresti, ajungem pe la 11.45-11.50 in satul Vistea mare, parcam, luam rucsacii grei cu tot cu cort, izopren, saci de dormit, haine si mancare, dar si apa (puteam sa nu luam atat de multa apa fiindca se poate bea direct din paraul Vistea). Timpul, desi frumos la poalele muntelui, sus, pe culmi este neprietenos. S-au adunat norii turbati si intunecati acolo sus. Din cand in cand, fulgere strabat in departare culmile, se aud tunete, iar aici, jos, soarele arde a ploaie cum se spune in popor.
 Nu ne impacientam, mergem prin coridorul de copaci care se deschide in fata noastra dupa ce iesim din satul Vistea Mare. E atat de frumos... Dar pe masura ce iesim de pe drumul forestier, dupa circa o ora de mers, tocmai cand incepem urcusul, fulgera odata spectaculos, urmeaza un bubuit asurzitor si... rap, rap, rap, rap, incepe ploaia!. Si a tinut-o asa pana am ajuns la refugiul.
                                                                     Refugiul Vistea/Fantanita rece
Decidem sa ramanem in refugiu. Era ora 15.30 afara ploua cu galeata, nici o sansa sa se opreasca, iar sa pui cortul pe ploaia asta, nu merita! In refugiu mai sunt vreo sase tineri nemti, nu prea prietenosi si comunicativi, dar totusi OK. Ne amenajam si noi coltisorul nostru, noi trei romani in partea din stanga, cei sase nemti in partea din dreapta. Mancam, ne odihnim si privim cu jale cum ploua fara incetare.
Spre seara, pe la 18.00 ploaia a incetat. Ne invartim in jurul refugiului, mergem sa vedem cum e traseul in continure, dar ne hotaram sa continuam a doua zi, azi prea era totul ud, poate maine se mai zvanteaza. Aiurea! Desi  pe la ora 24.00 afara era un cer instelat splendid, dimineata cand ne trezim la 6.00, ghici ce? Ploua torential! Si a tinut-o asa pana la 12.00. Nemtii nostri - ei fusesera pe Vf. Moldoveanu, ba unul avea si o entorsa din acest motiv - au ramas si ei cu noi in asteptarea unor vremuri mai bune. Au stat pana la 10.30, cand au decis ca asta e, ploua, dar parasesc refugiul. Am ramas noi trei, singuri. Nimeni nu a urcat pana aici, nimeni nu a coborat. In sfarsit, la 12.00 se opreste ploaia. Decidem sa plecam si noi spre Vf. Moldoveanu. Minunat, timp de doua ore totul e OK, norii stau unii in vale, altii sus pe culmi, dar nu ploua. Numai ca pe masura ce ne apropiem de Portita Vistei, incepe un vant de mai-mai sa ne dea jos cu tot cu afurisitul de rucsac greu.  Si vantul aduce ploaie! Oribil!. Totusi urcam. In Portita Vistei/Fereastra Vistei Mari ne asteapta un frumos caine ciobanesc alb, care in ciuda ploii, sta acolo asteptand sa-i pice si lui ceva de mancare. Facem cateva fotografii printre stropii de ploaie care ne cam uda obiectivul, apoi mai urcam o ora spre Vf. Vistea Mare, dupa care o luam spre Moldoveanu. Acolo sus, nu apucam prea mult sa fim fericiti ca am atins varful.  Dupa o scurta pauza de ploaie, vremea parca s-a infuriat ca am ajuns in varf si ploaia si vantul se reped peste noi cu furie si ne alunga. Facem cale intoarsa si hotaram sa coboram si sa ne intindem cortul, jos in Vistea Mare, fiindca poate maine mergem pe Vf. Negoiu, plecand de la Balea. Un vis frumos, furtuna care a venit noaptea ne-a alungat din Fagaras. Dar, o sa il dovedim noi si pe Negoiu intr-un alt raid prin Fagaras!
                                                   Vf. Moldoveanu vazut din Portita Vistei
Vistea Mare
                                         Cum se vede valea din Vf. Vistea Mare, pe ploaie.
                                                     Vf. Moldoveanu -2.544 m

Vf. Moldoveanu -2.544 m, cam multe steaguri si tot felul de mesaje, putea sa ramana doar pancarda cu numele muntelui. Prea multa lume tine sa-si lase semnele trecerii pe aici.

Iata ce se vede de sus din Vistea Mare si Moldoveanu

Iazul triunghiular din Valea rea

Cascada din apropierea refugiului

Valea Vistei

Cutu care ne astepta in Portita Vistei

Vf. Vistea Mari

Nu e o padure tropicala, suntem pe valea parului Vistea, in padurile Fagarasului.