miercuri, 19 octombrie 2022

In Muntii Neamtului - ZIUA II

 Ziua 2:  Vf. Stevia (1907 m) -Vf. Paraie (1871m)-Vf. Neamtului (1923m)-Vf.Rusu (1903m)-Lacul Ojorgoaia-Culmea Ojorgoaia-Popasul uriasilor-Telegondola Azuga, coborare pe Sorica

Ziua frumoasa, cerul perfect senin, inca de dimineata. Subsemnata se resimte dupa lovitura de ieri din tren- doare de nu se mai poate, dar nu ma las, vreau pe Vf. Neamtului.  Am plecat de la cazare tot cu un taxi pana la Troita din DC129A si am inceput urcusul la ora 9.15. La 11.15 eram pe culme, in traseul pentru Vf. Stevia, Vf. Paraie si Vf. Neamtului, trecusem de stana din ziua precedenta de mult, urcasem deja, prin stanga pe piciorul Stevia, evitand smocurile mari de iarba inconfortabile la mers. La 11.45 am fost pe Vf. Stevia (1907 m), a urmat Vf. Paraie (1871m) si la 13.00 am fost pe Vf. Neamtului (1923 m), privelistea 360 de grade in jur perfecta, fara ceata, se vedeau  Bucegii, Piatra Craiului, in fundal indepartat Iezer,  apoi Postavaru si Piatra Mare, nu mai zic de Muntii Ciucas, Grohotis si Muntii Baiului. O splendoare! Am ramas pe Vf. Neamtului pana la 13.30, apoi ne-am intors la Vf. Stevia, de unde am decis sa o luam catre Vf. Rusu (1903 m), apoi mai departe spre Lacul Ojorgoaia, Culmea Ojorgoaia etc. pana la Telegondola din Azuga. Din pacate, la Vf. Rusu, am zis de ce sa nu urcam sa vedem privelistea de pe Unghia Mare (1847 m) si acolo am pierdut 45 de minute, apoi am revenit pe drumul de Ojorgoaia, dupa care am mai facut un ocol. Ce ne-a venit noua? Nu stiu, dar nu am urcat direct pe drumul marcat cu cruce rosie care venea din Culmea Petru-Ojorgoia si se intersecta cu cel de la Telgondola catre Baiut, deci nu am urcat in Saua Cazacu, ci am ocolit prin spatele Vf. Cazacu si Vf. Urechea, pe la o stana si un drum forestier si am ajuns la Telegondola, dar cu intarziere, trenul nostru de 18.47 s-a dus..., dar am ajuns, coborand si Piciorul Sorica, sa il luam pe cel de 19.41, care interziind 15 minute a fost perfect pentru noi. 


























































































































































Vf. Neamtului - 1923 m (o gramada de pietre il marcheaza, nimic spectaculos, spectacolul e privelistea de 360 de grade de jur imprejur)






























Lacul Ojorgoaia










8 comentarii:

Varul tău Sandokan spunea...

Ti-ai dorit. Ti-a iesit. Parca și în primăvara ai vrut, dar a plouat. Acum ați avut noroc!

Anonim spunea...

Ce tura frumoasa!

Anonim spunea...

Super tari sunt pozele! Superba tura!

Anonim spunea...

Dar stiu ca ati facut o tura lunga... Cati Km? 30-35 sau 37 km?

Anonim spunea...

Foarte frumoase peisajele!

Anonim spunea...

Ce tura frumoada...

Anonim spunea...

Ce tura frumoasa👍

Anonim spunea...

Super tura!